1dfanfic1

Direktlänk till inlägg 29 november 2013

Strong Del 1

Av Sofie Malik - 29 november 2013 22:15

     

Jag heter Lea. Är nu 19 år och har inte de bästa livet nu och har aldrig haft. Jag blir mobbad,skär mig och svälter. Min Pappa lämnade min mamma innan jag föddes och min mamma va jätte ledsen pågrund av de så hon lämnade också mig, när jag va ca 1år gammal. Jag fick foster föreldrar som inte heller är precis änglar. Dem mobbar/retar mig och säger typ att jag skulle va jätte glad för att dem ville "ta hand om mig" dom säger att det inte va någon annan som ville ta hand om mig. Men jag tror inte att de är sant tror de va något dem sa bara för att trycka ner mig ännu lite mer. Jag har tänkt länge att jag ska fly från mitt gammla liv när jag blivit myndig och  nu är jag 19 så tiden är inne för mig att rymma från all skit. Jag har beställt flygbiljett till London, i smyg så inte mina låtsas föreldrar skulle märka något. Och samtidigt har jag köpt en lägenhet där, inte för stor och inte för liten, lagom. Jag har packat en väska med saker jag behöver för att överleva vägen till London och massa pengar för att klara mig i London tills jag har skaffat ett jobb. Mina låtsas föreldrar är jätte rika så aa. Detta va en kort sammanfatting om mitt liv fram tills nu...

Jag funderar vart jag ska sova i natt för jag har redan rymt från "mitt" hus. Och tänker inte gå tillbaka dit. Aldrig igen! Mitt flyg går I morgon bitti så bestämmer mig för att hitta en parkbänk att sova på. När jag vaknar igen är klockan 05.00 och mitt flyg går 07.00 Jag bestämmer mig för att börja gå till flygplatsen. I den mörka kalla morgonen. De är bara några få människor ute, kanske några som ska till jobbet och några som inte har kommit hem nnu från nån fest eller nått, vad vet jag... Jag tar upp mobilen och sätter på hög musik, glömmer bort omvärlden för en stund och hamnar i musikens värld. Plötsligt känner jag en smäll i huvudet och de börjar svartna framför mina ögon. När jag vaknar upp igen ligger jag på samma ställe som jag va på innan jag trillade och undrade vad som hände och tänkte "De kanske va nån som va full och slog sin ölflaska i mitt huvud fast inte menade de..." vet inte. Men jag struntade i de. Jag levde ju iallafal eller hur? Jag kollar klockan 06.30 jag får panik och börjar spring till flygplatsen. När jag är framme och har checkat in och är på väg in i planet hör jag en röst 

-Lea! DU KAN INTE BARA RYMMA SÅ DÄR DIN LILLA SKIT UNGE! 

jag fattar att de är "mina" föreldrar och struntar i att vända mig om och går med snabba steg in på flyget. När jag står i flygplanet vänder jag mig om och skriker

-NU FÅR NI HITTA NÅN ANNAN ATT MOBBA OCH TRYCKA NER FÖR JAG DRAR NU! BYE BYE! 

Jag går in och sätter mig i planet och kollar ut på deras ansiksuttryck. Munnen är ner till hakan och dem står bara där och ser dumma ut. De känns bra att få ha sagt (typ) att jag är trött på all skit jag får av dem. Jag lutar mig tillbaka och tänker. Nu åker jag från all skit. Från mitt gammla liv, dåliga gammla minnen och från sverige.

HEJ DÅ GAMMLA SKIT LIV!!

HEJ NYA (FÖRHOPPNINGSVIS) BÄTTRE LIV!! JAG STICKER NU!

Om bara några timmar är jag framme!

------------------------------------------------------------------------------------------ 


Kort del jag vet jag vet... men jag har fått skriva om den 3 gånger nu så nu blir de så här, och rättså seg del också. men de är bara början som är seg förhoppningsvis! snälla ge den en chans! Komentera vad du tycker! Jag kommer förmodligen lägga ut nya delar på lördagar eller söndar men nu lägger jag ut den i dag för jag ska inte vara hemma imorgon! Puss och hej! :* xxx 

 
 
Mrs. Tommo^^

Mrs. Tommo^^

29 november 2013 23:02

Jätte Jätte Jätte Braaaa omg löve ittt <3 xx

http://www.svenska1dlover.bloggplatsen.se

Sofie Malik

29 november 2013 23:13

tack tack tack tack!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Malik - 20 februari 2014 13:12

Hej, Jag ska börja på en ny fanfic och vet inte vad som ska hända i den, kan någon ge mig tips? KOMENTERA! taaack :* ...

Av Sofie Malik - 8 februari 2014 12:14

Hej igen! fölåt för jag inte har lagt ut del 4... jag har bestämt mig att jag ska fortsätta på denna fanficen på wattpad. Hoppas ni vill fortsätta läsa den där och så. Klicka på länken för att komma dit jag ska fortsätta skriva den :3 tack :*  www....

Av Sofie Malik - 17 december 2013 15:32

HI, if you have boring sometime call me? (och hans telefon nummer, kommer inte på något just nu xD) Ska jag ringa honom eller inte? emmm vet inte vi får se... -------------------------------------------------------------------------------------...

Av Sofie Malik - 15 december 2013 11:10

HEJDÅ GAMLA SKIT LIV!! HEJ NYA (FÖRHOPPNINGSVIS) BÄTTRE LIV!! JAG STICKER NU!  Om bara några timmar är jag framme! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------       ...

Av Sofie Malik - 27 november 2013 20:20

Hej! jag har som ni nog märkt slutat skriva fanfics, men en av anledningarna är att jag inte tycker om min gamla fanfic, men nu har jag tänk och funderar på att göra en ny fanfic som för hoppnings vis blir bättre och därför roligare att skriva, vad t...

Presentation


Jag skriver 1D Fanfic, hoppas du kommer gilla det du läser ;)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning, Öhmmm Ja.. x3

Det är något fel på min blogg så jag kan inte ha någon omröstning så får väl typ ha det här. Vilken av mina fanfics va bäst?

1. One Time

2. Same Mistakes

3. Little Things

Skriv i en komentar vad du tycker ;) 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

I Love 1D

Music


Ovido - Quiz & Flashcards